ساخت ابزاری که می‌تواند هزینه تشخیص طبی را کاهش دهد

نئوم پپتیدهای (Neuome Peptides)، یک شرکت مستقر در سنگاپور، با استفاده از یادگیری ماشین و الگوریتم‌های ثبت شده، پلتفرمی برای تشخیص نشانگرهای زیستی ایجاد کرده است.

این شرکت با موفقیت پپتیدهای خاص را برای اتصال به نشانگرهای زیستی از پیش تعیین شده و اثبات شده برای بیماری‌های قلبی عروقی طراحی کرده و در حال حاضر در حال توسعه حسگرهای تشخیصی مؤثر است. استفاده از پپتیدهای کوچک، کونژوگه با نانوذرات طلا، تعادلی میان حساسیت بالا و انتخاب‌گری فراهم می‌کند و نتایج بسیار دقیق و سریعی را ارائه می‌کند.

هر ساله بیماری‌های قلبی عروقی باعث مرگ و میر ۳٫۹ میلیون نفر در اروپا می شود. محصول Truheart ™، یک روش مراقبتی برای تشخیص سندرم حاد عروق کرونر که می‌تواند در طی ۳-۵ دقیقه نتایج قابل اعتمادی را ارائه کند. در این فناوری، با استفاده از قطره خونی که از انگشت دست گرفته می‌شود، نشانگرهای مهم، تروپونین I و T و میوگلوبین اندازه‌گیری می‌شود. در مراحل پیشرفته تحقیق و توسعه به آزمایش‌های بالینی نیاز است.

این محصول می‌تواند یک تغییردهنده بازی باشد و به بیماران این امکان را می‌دهد که برای این شرایط بالقوه کشنده به راحتی در خانه خود این آزمایش را انجام داده و به نتایج قابل قبول بدون نیاز به آزمایشگاه برسند.

این فناوری در مقایسه با استانداردهای صنعت، منحصر به فرد و مقرون به صرفه خواهد بود. کارتریج‌های پوشیده از پپتید آن تنها ۲ دلار هزینه دارند، در حالی که هزینه خوانش با دستگاه‌های الکترونیکی ۸۰ دلار خواهد بود. این فناوری همچنین نتایج کمی را برای نشانگرهای زیستی قلبی ارائه می‌دهد.

این شرکت آزمایشات بالینی را برای پنج بیمارستان در هند، آمریکا و اروپا، برنامه‌ریزی کرده است. همچنین با A*Star و مرکز ملی قلب سنگاپور بحث و گفتگوهایی صورت گرفته است.

این شرکت از یک رویکرد مبتنی بر پپتید برای توسعه ادوات تشخیص طبی با دستگاه‌های مقرون به صرفه استفاده می‌کند، دستگاه‌هایی که قادر به ارائه نتایج با کیفیت آزمایشگاه در کسری از زمان و در کسری از هزینه است. توسعه این محصول، در راستای شعار این شرکت است، یعنی “همگرایی علم” که عناصر علوم زیستی، فناوری نانو، الکترونیک و یادگیری هوش مصنوعی/ماشین را در محصولات خود ادغام می‌کند. این شرکت از صرفه‌جویی در هزینه‌های تشخیصی موجود آگاه است، بنابراین مأموریت آن‌ها ارائه راه‌حل‌های تشخیصی دقیق، کارآمد و مقرون به صرفه برای موضوعات بهداشت جهانی است.

منبع : سایت nano.ir